gerivan گریوان

gerivan گریوان

معرفی گریوان و مطالب متنوع دیگر
gerivan گریوان

gerivan گریوان

معرفی گریوان و مطالب متنوع دیگر

این نیز خواهد گذشت

فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، فیس بوک ، وایبر و ...

 تاثیر و تاثر از تغییر و تحولات جامعه بحدی است که دانسته و ندانسته با آنها همراهی کرده و ابزارهای جدید بسرعت عرصه را بر گذشتگان از این دست تنگ می کنند.

 همین صفحه و فضا از آن دست ابزارهایی است که وقتی در اول دهه ی هشتاد با آن بروبرو شدم؛ بمرور تعداد یادداشتهای روزانه و دستی؛ چه در سررسید یا دفاتر دیگر ، بشدت گاهش یافت.

 بعد از چند سال جای همین صفحه و فضای وبلاگ را صفحه ای دیگر مثل فیس بوک گرفت. مشغله در آن فضا و گیرایی آن بحدی است که ماهها سپری شده یادی از صفحه وبلاگ نمی شود. مدتی است صفحات وایبر و ... هم همین بلا را سر فیس بوک آورده و از رنگ و لعاب آن خصوصا در بخش یادداشتها و سوژهای متنی کاسته است.

 گرچه فضاهای گذشته مثل خاطره نگاریها و وبلاگ نویسیها ماندگاری بیشتری دارند ولی شبکه های اجتماعی از جذابیتهای خاصی برخوردار بوده و صفحات فعال و اکتیوی را در فضای مجازی در اختیار کاربر قرار می دهند.

 سیر قهقرایی در اداره وبلاگ و بلاگ نویسی را تعداد یادداشتهای این وبلاگ و بلاگهای ترک شده ام، مشاهده کرده و مطمئن هشتم دیری نخواهد پایید که آدرس شبکه های اجتماعی موجود خود را فراموش کنم آنچنان که سابقه خیلی از پرونده های کاری سی ساله را از خاطر زدوده ام.