gerivan گریوان

gerivan گریوان

معرفی گریوان و مطالب متنوع دیگر
gerivan گریوان

gerivan گریوان

معرفی گریوان و مطالب متنوع دیگر

این نیز خواهد گذشت

فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، فیس بوک ، وایبر و ...

 تاثیر و تاثر از تغییر و تحولات جامعه بحدی است که دانسته و ندانسته با آنها همراهی کرده و ابزارهای جدید بسرعت عرصه را بر گذشتگان از این دست تنگ می کنند.

 همین صفحه و فضا از آن دست ابزارهایی است که وقتی در اول دهه ی هشتاد با آن بروبرو شدم؛ بمرور تعداد یادداشتهای روزانه و دستی؛ چه در سررسید یا دفاتر دیگر ، بشدت گاهش یافت.

 بعد از چند سال جای همین صفحه و فضای وبلاگ را صفحه ای دیگر مثل فیس بوک گرفت. مشغله در آن فضا و گیرایی آن بحدی است که ماهها سپری شده یادی از صفحه وبلاگ نمی شود. مدتی است صفحات وایبر و ... هم همین بلا را سر فیس بوک آورده و از رنگ و لعاب آن خصوصا در بخش یادداشتها و سوژهای متنی کاسته است.

 گرچه فضاهای گذشته مثل خاطره نگاریها و وبلاگ نویسیها ماندگاری بیشتری دارند ولی شبکه های اجتماعی از جذابیتهای خاصی برخوردار بوده و صفحات فعال و اکتیوی را در فضای مجازی در اختیار کاربر قرار می دهند.

 سیر قهقرایی در اداره وبلاگ و بلاگ نویسی را تعداد یادداشتهای این وبلاگ و بلاگهای ترک شده ام، مشاهده کرده و مطمئن هشتم دیری نخواهد پایید که آدرس شبکه های اجتماعی موجود خود را فراموش کنم آنچنان که سابقه خیلی از پرونده های کاری سی ساله را از خاطر زدوده ام.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد